Har du blivit kontaktad av någon som utger sig att vara från oss eller annan bank/myndighet, där du blivit uppmanad att lämna ut koder eller legitimera dig med BankID?
Varken vi, polisen eller andra banker kommer be dig uppge detta via telefon eller e-post. Om du ändå lämnat ut koder eller legitimerat dig med BankID, är det viktigt att du omedelbart kontaktar utfärdande bank för att spärra ditt BankID.
Från och med 2023 så kommer upplupen ränta på ditt sparkonto beskattas direkt av oss. Detta innebär att vi har förenklat det för dig som kund. Det betyder att 30% av upplupen ränta betalas direkt till Skatteverket från ditt sparkonto. Tidigare år har vi endast rapporterat in upplupen ränta till skatteverket, vilket innebar att kunden själv behövde deklarera och beskatta den upplupna räntan till skatteverket.
Har du mottagit en e-post och SMS från Bank Norwegian – en filial av NOBA Bank Group där vi ber dig uppdatera dina uppgifter? Vi ber dig om att fylla ut formuläret. Logga in på MinSida/appen med Bank ID, formuläret kommer dyka upp automatiskt.
Om du har frågor eller önskar avsluta ditt kreditkort, kan du skicka en e-post till post@banknorwegian.se.
Vänligen notera att vi alltid skickar e-post med logo och signatur, samt att vi ej skickar med länkar i våra utskick.
Om du har Autogiro och råkat betala in din faktura manuellt och därmed blivit belastad två gånger, kan du skicka in följande information till oss för en återbetalning:
Detta kan skickas till post@banknorwegian.se
För att se betalningsinformation på din faktura, måste du logga in på MinSida.
När du väl har loggat in, trycker du på Lån och sedan på Faktura.
Summa att betala: visar obetalt belopp på fakturan
OCR: visar det OCR du skall använda vid inbetalning
PlusGiro för inbetalning: visar det PlusGiro du skall använda vid inbetalning
Du har alltid samma OCR varje månad och det tar 1-2 bankdagar från det att du har betalat in tills vi har bokfört din betalning.
Våra öppettider är måndag till fredag klockan 10:00 till 16:00, med undantag från dessa tider här.
För snabbast möjliga svar rekommenderar vi att du använder vårt kontaktformulär. Alternativt kan du skicka en e-post till post@banknorwegian.se.
Telefon: 0770-45 77 66
Från utlandet: +46 770-457766
Ring 0770-45 77 66 (från utlandet +46 770-457766) för att spärra ditt kort. Tjänsten är öppen dygnet runt, 365 dagar om året.