Reklamation
Om du upptäcker okända transaktioner på ditt kort måste kortet spärras omedelbart. Du kan spärra kortet i appen, på MinSida eller ringa spärrtjänsten 0770-45 77 66. Vid användning av kreditkort har du också rätt att reklamera på varor som inte levererats eller levererats med defekter. För att vi ska kunna behandla din reklamation behöver du fylla ut en reklamation via MinSida.
När du loggat in klickar du på ”Kreditkort”. Därefter välj ”Reklamation”.
Välj "Ny reklamation".
Välj "Orsak till reklamation”.
Om du önskar reklamera varor som du har mottagit, inte mottagit eller om du har debiterats fel belopp ska du alltid försöka lösa problemet med försäljningsstället/butiken först. Om problemet inte går att lösa, eller om du inte får kontakt med försäljningsstället, kan du registrera reklamationen på MinSida. Vi vill påminna om att det alltid måste finnas dokumentation om att man först har försökt lösa problemet med försäljningsstället.
Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande.
Fyll ut schemat i önskad ordning.
Informationen du fyller ut sparas kontinuerligt.