För att registrera en reklamation loggar du in på MinSida eller appen. Där väljer du ”Kreditkort” och ”Reklamation”. Följ stegen som beskrivs och fyll i uppgifterna som efterfrågas.
Om du önskar reklamera varor som du har mottagit, inte mottagit eller om du har debiterats fel belopp ska du alltid försöka lösa problemet med köpstället/butiken först. Om problemet inte går att lösa, eller om du inte får kontakt med köpstället, kan du registrera reklamationen på MinSida. Vi påminner om att det alltid måste finnas dokumentation att man först har försökt lösa problemet med köpstället.
Vid okända transaktioner rekommenderar vi att du kontrollerar transaktionstexten på Internet. Detta eftersom det händer att transaktionstexten som försäljningsstället skickar ut kan vara missvisande. Om transaktionen är okänd även efter detta, rekommenderar vi att du loggar in på MinSida och spärrar kortet innan du slutför reklamationen. I samband med att ditt kort har blivit spärrat, ber vi dig om att makulera kortet genom att klippa chip samt resterande del av kortet i mindre bitar.
Se användarguiden för hur du gör en reklamation.